Vredestein Wintrac Nextreme 295/40 R20 110Y XL, SUV

Holenderski producent opon Vredestein Banden B.V. wyróżnia się stylowym wyglądem oraz wysoką jakością produktów. Projektowaniem wzorów bieżników zajmuje się słynne włoskie studio Giugario Design. Vredestein produkuje również opony do samochodów zabytkowych.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Wintrac Nextreme to nie jest zwyczajna opona. Rewelacyjnych właściwości jezdnych nie zawdzięcza przypadkowi, a wydłużona trwałość nie jest dziełem losu. Warto przyjrzeć się nieco dokładniej temu bieżnikowi. Jeśli cenisz komfort i bezpieczeństwo podczas prowadzenia samochodu, wybierzesz opony letnie, zimowe lub całoroczne, zależnie od oczekiwań i zbliżającej się pory rok.
Opona na zimę Wintrac Nextreme zapewnia tylko najlepsze wrażenia i maksymalne osiągi. Moc, możliwości i budżet pod pełną kontrolą. Nie można zdobyć najlepszej opony w najniższej cenie. Lecz można kupić Wintrac Nextreme – doskonałą oponę klasy wyższej zapewniającą niezrównane możliwości. W przemyśle oponiarskim wyszczególnia się opony kierunkowe, symetryczne i asymetryczne. Wintrac Nextreme to ogumienie o asymetrycznej rzeźbie bieżbika. Czy opłaca się nabyć oponę Wintrac Nextreme? Jak najbardziej, gdyż nie sposób kupić lepszej.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Apollo Tyres (Germany) GmbH
Rheinstraße 103, 56179 Vallendar
customer.de@apollotyres.com
www.vredestein.de