Toyo Snowprox S 954 235/45 R18 98V XL

Marka japońska. Opony wysokiej jakości. Szczególnie popularne w sportach motorowych, np. drifcie.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Toyo Snowprox S954
Zoptymalizowane pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, nowe Snowprox S954 to doskonała odpowiedź na zróżnicowane warunki panujące w zimie.
Snowprox S954 to pewność hamowania i przyczepności na mokrych i zaśnieżonych drogach. Istotne zmiany we wzorze bieżnika i jego mieszance, zapewniają bezpieczeństwo i świetną przyczepność w typowych polskich warunkach panujących zimą.
Teraz dostępne dla szerokiego wachlarza samochodów premium i wysokiej klasy. Rozmiary obejmują od 15 do 20 inch, z prędkością znamionową aż do W.
Asymetryczny wzór
Niezwykła przyczepność na mokrej nawierzchni z krótszą aż o 10% drogą hamowania na mokrej drodze (w porównaniu do S953).
Nowa mieszanka bieżnika
Lepsza przyczepność na śniegu i wodzie.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Toyo Tire Holdings of Europe GmbH
Halskestraße 3-5, 47877, Willich, Deutschland
+49 (2154) 8911-111
toyo@toyo-tire.de
http://www.toyotires.eu