Toyo Proxes Sport 225/50 ZR17 98Y XL
Marka japońska. Opony wysokiej jakości. Szczególnie popularne w sportach motorowych, np. drifcie.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Przyczepność przy dużych szybkościach I na mokrej nawierzchni to jedne z najważniejszych cech dla kierowców samochodów o dużej mocy. Proxes Sport zostały stworzone tak, żeby jak najlepiej odpowiedzieć na to zapotrzebowanie a przy tym zapewnić komfort I żywotność opony. Przy tworzeniu najnowszej mieszanki bieżnika w Proxes Sport wykorzystano technologię Nano Balance, która zapewnia przyczepność na suchej I mokrej nawierzchni. Zaawansowana konstrukcja opony połączona z zoptymalizowanym wzorem bieżnika oferują lepszą sterowność I zwiększają radość z jazdy.
Reflect Block Design
Lepsze prowadzenie i większa skuteczność hamowania.
Dynamiczny wzór stożkowy
Ulepszone prowadzenie i trakcja.
Żebro beczkowe
Równomierne rozłożenie kontaktu z podłożem.
Sztywne żebro
Zapewnia lepszą* przyczepność i stabilność na zakrętach.
* w porównaniu do Proxes T1 Sport
Gęsto rozmieszczone lamele na żebrze
Lepsza trakcja na mokrej nawierzchni i cichsza jazda.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.