Toyo Open Country A/T Plus LT245/75 R17 121/118S
Marka japońska. Opony wysokiej jakości. Szczególnie popularne w sportach motorowych, np. drifcie.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Toyo OPEN COUNTRY A/T+
Open Country A/T plus została tak skonstruowana, aby zagwarantować połączenie doskonałych osiągów z celowym zachowaniem. Sztywne bloki asymetrycznego bieżnika sprawiają, że Open Country A/T plus jest idealną oponą dla wszystkich kierowców ceniących wolność, niezależnie od tego, dokąd prowadzi ich droga, po utwardzonej nawierzchni lub w terenie. Open Country A/T plus oferuje podwyższoną stabilność jazdy, niezwykłe zachowanie na drodze i wyjątkowo dobrą przydatność w terenie.
Asymetryczny bieżnik
Asymetryczny wzór bieżnika
STRONA ZEWNĘTRZNA
Dobre przyleganie do nawierzchni, także w terenie
STRONA WEWNĘTRZNA
Cicha jazda
Podwyższona stabilność i efektywność hamowania
Step Block Edge
Specjalne krawędzie bloków bieżnika Dobra trakcja podczas startu
Specjalna mieszanka krzemionkowa
Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki gwarantuje dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni , chroni oponę przed zużyciem i odpowiada za niskie opory toczenia.
High Turn-Up Casing Ply
Specjalna konstrukcja turn-up warstw karkasu gwarantuje niezwykłą precyzję kierowania w połączeniu ze stabilnością.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.