
Michelin to francuski koncern z długoletnią tradycją. Opony klasy HP i UHP.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Michelin Primacy 3
Zalety:
- Krótkie hamowanie na mokrym
- Doskonałe osiągi na suchym
- Bezpieczeństowo i niezawodność
Opis opony:
BEZPIECZEŃSTWO DO POTĘGI
- 3 Doskonałe osiągi
- W hamowaniu na SUCHEJ nawierzchni
- W hamowaniu na MOKREJ nawierzchni
- W przyczepności na
ZAKRĘTACH na mokrej nawierzchni, oraz wyjątkowe doświadczenie MICHELIN w dziedzinie trwałości opon i oszczędności paliwa
TYLKO Z MICHELIN OSIĄGI BEZ ŻADNYCH KOMPROMISÓW: Z oponami MICHELIN nie musisz wybierać między bezpieczeństwem, trwałością opon i oszczędnością paliwa.
BEZPIECZEŃSTWO DROGOWE W CENTRUM UWAGI: Wkład Michelin w bezpieczeństwo drogowe.
NOWA RZEŹBA BIEŻNIKA Dzięki nowej, opatentowanej rzeźbie bieżnika z samoblokującymi się lamelami, podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika opony MICHELIN Primacy 3 przylega do podłoża. W konstrukcji lameli wykorzystano podpory przylegające do klocków bieżnika, które podczas hamowania zapobiegają odkształceniu się klocków bieżnika, w efekcie uzyskuje się większą siłę hamowania i krótszą drogę hamowania.
NOWA, OPATENTOWANA MIESZANKA GUMY Nowa, opatentowana mieszanka gumy MICHELIN Primacy 3 optymalizuje przyczepność we wszystkich warunkach użytkowania bez poświęcania innych parametrów osiągów, czyli zużycia paliwa i trwałości. Nowa mieszanka jest unikatowym i złożonym połączeniem różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. To, co czyni mieszankę innowacyjną, to nie tylko same jej składniki, ale optymalne proporcje każdego ze składników oraz sposób ich połączenia.
Wytrzymuje o 11 miesięcy dłużej niż modele konkurencji (1) (2)
Polecana przez 86% kierowców (3)
(1) Wyniki testów DEKRA TESTCENTERS z roku 2014 ew. 2015, przeprowadzonych na zlecenie Michelin – w zależności od asortymentu oraz interwałów między średnimi przebiegami opon znajdujących się w ofercie firmy MICHELIN w porównaniu z konkurencją. - MICHELIN Primacy 3 vs. BRIDGESTONE Turanza T0001, CONTINENTAL ContiPremiumContact 5, DUNLOP Sport BluResponse, GOODYEAR EfficientGrip Performance, PIRELLI Cinturato P7 Ecoimpact.
(2) Roczny przebieg, osiągnięty przez użytkowników: Średni roczny dystans wynosi 7891 mil/rok (dystans liczony w milach/pojazd) np. 658 mil/miesięcznie. (Według badań instytutu Insee przeprowadzonych w 2013). Prosimy o pobranie naszych zaleceń dotyczących bezpieczeństwa aby zapewnić wysoką jakość i osiągi opon oraz dowiedzieć się więcej o naszych wskazówkach odnośnie bezpieczeństwa oraz prawidłowego użytkowania.
(3) Model Primacy 2 jest zwycięzcą testu opon letnich ADAC przeprowadzonego w lutym 2015 roku. Testowano oponę w rozmiarze 205/55 R16 91V.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
General Product Safety Regulation (GPSR)
MANUFACTURE FRANCAISE DES PNEUMATIQUES MICHELIN
Place des Carmes-Déchaux 23, 63000 Clermont-Ferrand, France
00800 11 11 11 50
contact@tc.michelin.eu
https://www.michelin.de/assistance