
Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Wysokie osiągi, wysokie przebiegi.
Wysokie osiągi, bezpieczeństwo i komfort jazdy – to filozofia, z którą tworzymy nasze opony.
Wzór bieżnika
Zazębiające się rowki
Zazębiające się zewnętrzne rowki opony Ventus S1 evo3 zapewniają przyczepność na mokrej nawierzchni i zapobiegają akwaplanacji. Dzięki temu doskonale spisuje się zarówno podczas jazdy w deszczu nawet na zakrętach, jak i po suchej nawierzchni.
Sztywne żebro barkowe
Szerokie i sztywne zewnętrzne żebro barkowe, miejsce w którym koncentrują się siły oddziaływujące na oponę. Idealna przyczepność i wysoka trwałość opony dzięki opasaniu wzmocnionemu włóknem aramidowym. 15% lepsze osiągi na suchej nawierzchni względem poprzedniego modelu.
Centralna część opony
Dzięki zwiększeniu liczby wewnętrznych klocków poprawiono skuteczność odprowadzania wody, co podniosło efektywność opon podczas jazdy i hamowania na mokrych nawierzchniach.
Zewnętrzna część opony
Liczbę zewnętrznych klocków dostosowano tak, aby zapewnić doskonałą przyczepność podczas jazdy na zakrętach na suchej nawierzchni oraz zminimalizować poziom hałasu.
Struktura opony
Mieszanka gumowa
- Zaawansowana technologicznie mieszanka gumowa Aqua Pine jest produkowana na bazie żywicy drzew iglastych i oleju roślinnego. Uodparnia to bieżnik na zniekształcenia, który dzięki temu zapewnia stabilny tor jazdy i doskonale spisuje się na mokrych nawierzchniach.
Opasanie z włóknem aramidowym
- Dzięki wzmocnieniu opona lepiej sprawuje się podczas ruszania i początkowego przyspieszania.
Zawinięta taśma na krawędzi opasania
- Zwiększona wytrzymałość opasania.
Opasanie z mocnego drutu stalowego
- Mocne opasanie, które doskonale pochłania energię uderzeń, zwiększa trwałość opony i poprawia komfort jazdy.
Dwuwarstwowe usztywnienie z włókna
- Osnowa z włókna o podwójnej strukturze zwiększa twardość opony.
Mocna stopka bez łączeń
- Wzmocnienie połączenia z obręczą uniemożliwia oderwanie opony od felgi nawet nawet przy gwałtownym ruszaniu.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Hankook Tire Europe GmbH
Siemensstr. 14 D-63263 Neu-Isenburg, Germany
(+49) 0 6102 8149 154
gpsr.support@hankookn.com