
Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
KINERGY 4S (H740)
Wielowymiarowa harmonia parametrów jazdy z myślą o idealnie doskonałych osiągach o każdej porze roku
10% mniejsza odległość hamowania na śniegu. 6% lepsza jazda na mokrej i suchej nawierzchni. Zastosowanie dwóch różnych lameli umożliwia zachowanie właściwości typowych dla opon letnich od wewnątrz i dla opon zimowych od zewnątrz.
Cechy
Wzór bieżnika
Szerokie rowki boczne (inspirowane budową drzew liściastych)
Schodkowe łączniki oraz nacięcia wodne są wykonywane w oparciu o szerokie rowki boczne. Zmniejszone opory toczenia pozwalają na płynniejsze odprowadzanie wody i śniegu. Ulepszone rowki boczne zapewniają najlepszą przyczepność na śniegu.
Lamelki zimowe
Lamelki zimowe zapewniają doskonałe osiągi zimowe na oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Igłowe rowki boczne (inspirowane budową drzew iglastych)
Główne rowki boczne z krzyżowymi kątami gwarantują wysoką przyczepność i siłę hamowania, doskonałą w różnych warunkach drogowych.
Lamelki letnie
Dzięki zastosowaniu dwóch różnych lamelek opona zyskała wysokie parametry letnie na części wewnętrznej, a zimowe – na zewnętrznej. System blokowania lamelek trójwymiarowych stopniowo wspiera oponę nawet w trudnych warunkach drogowych przez wzmacnianie sztywności bloku.
Najwyższa przyczepność na śniegu (doskonałe osiągi zimą)
Rowki boczne w kształcie litery „V” inspirowane czekanem zapewniają wydajne zdolności prowadzenia i skręcania zarówno na lodzie, jak i śniegu. Oznaczenia barku w kształcie płatków śniegu wskazują umiejscowienie wskaźników zużycia bieżnika (TWI). Zapewniają większe bezpieczeństwo i lepsze osiągi, gdyż pozwalają na sprawdzenie, kiedy głębokość bieżnika nie jest już wystarczająca, by zapewniać odpowiednie osiągi na śniegu.
Struktura opony
Mieszanka krzemionkowa o wysokiej przyczepności
Poprawiona przyczepność na zaśnieżonej / mokrej nawierzchni oraz mniejsze opory toczenia.
Bezspoinowy wzmocniony pełny pas
Idealna wytrzymałość bieżnika.
Szeroki 2-warstwowy pas stalowy
Zapewnia optymalną sztywność bieżnika oraz poprawia właściwości prowadzenia.
Równa linia osnowy wykonana z poliestru
Lepsza sztywność oraz trwałość ściany bocznej.
Zastosowanie wypełniacza stopki o wysokiej twardości
Poprawione właściwości prowadzenia oraz sterowności.
Drutówka o superwysokiej wytrzymałości
Lepsza jednolitość oraz trwałość pozycji stopki.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Hankook Tire Europe GmbH
Siemensstr. 14 D-63263 Neu-Isenburg, Germany
(+49) 0 6102 8149 154
gpsr.support@hankookn.com