Giti Control P10 RFT 255/45 R20 101V

Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Wyciszający dźwięk wzór fali wodnej
W oparciu o miękką bioniczną konstrukcję przepływu wody, następujące linie mogą przerwać przepływ powietrza w centralnym żłobieniu i zoptymalizować hałas opony
Pptymalna konstrukcja zmiennego skoku i dysklokacji
Trójpasmowy zmienny skok i dyslokacja skutecznie optymalizują hałas wewnątrz jadącego samochodu, poprawiając jednocześnie komfort jazdy.
Poszerzone i zoptymalizowane położenie żłobienia wzdłużnego
Zapewnia doskonałe odprowadzanie wody na mokrych drogach.
opona z funkcją jazdy awaryjnej
Możliwość awaryjnej jazdy zapewniają wzmocnione ściany boczne opony, które w przypadku utraty ciśnienia zatrzymują kształt opony i zapobiegają odskakiwaniu opony od felgi. Opony tego typu umożliwiają jazdę samochodem z prędkością niższą od 80 km/h przez dystans do 200 km. Wszystkie opony Run-Flat (z funkcją awaryjnej jazdy) oznaczone są symbolem RSC- (Run-Flat System Component). Opony Run Flat nie wymagają żadnych spejalnych felg, mogą być jednak montowane tylko na samochody wyposażone w funkcjonalny system kontroli ciśnienia.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Giti Tire Deutschland GmbH
Hollerithallee 18A, 30149, Hannover, Germany
0511-5153 56-0
info@eu-giti.com