Continental ContiSportContact 5 SSR 225/40 R18 88Y *, runflat
Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki fenomenalnej przyczepności. ContiSportContact 5 – Sportowe emocje pod kontrolą. Opona ContiSportContact 5 równie dobrze nadaje się do aut sportowych, jak i SUV-ów ze sportowymi ambicjami. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model odzwierciedla postęp, jaki poczynili inżynierowie z branży oponiarskiej: Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych. Znakomita przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakretów. Mniejsze zużycie paliwa i większe przebiegi. Wszystko to dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki BlackChilli, gwarantującej maksymalne przenoszenie sił podczas hamowania i niski opór toczenia w czasie jazdy. Aby było to możliwe, nowoczesny technologicznie skład mieszanki, wykorzystuje różne wibracje opony. Opony ContiSportContact 5 dostępne są w w kilku rozmiarach od 17 cali wzwyż dla samochodów osobowych oraz od 18 cali wzwyż dla SUV-ów.
Do samochodów o wysokich osiągach i luksusowych. Opona o wysokich osiągach zapewniająca znakomite prowadzenie i kontrolę. Firma Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Technologia Black Chilli zapewnia doskonałą przyczepność, prowadzenie i bezpieczeństwo również na zakrętach. Wysoce rekomendowa przez Auto Bild w testach opon letnich z 2014 roku (rozmiar testowanej opony 225/50 R 17 W/Y).Zalety
Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych
Znakomita przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakretów
Mniejsze zużycie paliwa i większe przebiegi
Zasada działania systemu SSR: W przeciwieństwie do standardowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.
opona z funkcją jazdy awaryjnej Możliwość awaryjnej jazdy zapewniają wzmocnione ściany boczne opony, które w przypadku utraty ciśnienia zatrzymują kształt opony i zapobiegają odskakiwaniu opony od felgi. Opony tego typu umożliwiają jazdę samochodem z prędkością niższą od 80 km/h przez dystans do 200 km. Wszystkie opony Run-Flat (z funkcją awaryjnej jazdy) oznaczone są symbolem RSC- (Run-Flat System Component). Opony Run Flat nie wymagają żadnych spejalnych felg, mogą być jednak montowane tylko na samochody wyposażone w funkcjonalny system kontroli ciśnienia.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.