Continental ContiSportContact 3 235/40 R18 91Y MO
Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3 Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zapewnia ona, że samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze podczas jazdy z dużymi prędkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze nowe żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi podczas hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze unikalna budowa kanałów bieżnika pozwala na lepsze odprowadzanie wody, zwiększając odporność na aquaplaning.Szczegóły techniczne Nowość:
Asymetryczne żebra bieżnika.
Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania.
Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, zwiększając jednocześnie precyzję kierowania. Zalety:
Duża precyzja kierowania
Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni
Doskonałe zabezpieczenie przed aqualaningiem
Do samochodów o dużej mocy. Firma Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie podczas szybkiej jazdy. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. in. w modelach: Audi A4/A8, BMW Series 3/5/7, Mercedes-Benz AMG E-class Coupé, Porsche 911/Boxster i VW Passat CC.
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.