Continental ContiCrossContact LX 275/40 R22 108Y XL

Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.
Uwaga: Jeśli na zdjęciu pokazana jest opona wraz z felgą, ilustracja ta ma znaczenie wyłącznie orientacyjne. Wysłana zostanie Państwu tylko opona.
Każda droga jest bezpieczna
Do SUV-ów i samochodów terenowych
Doskonałe osiagi na drogach i bezdrożach. Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Króka droga hamowania i duża stabilność na zakrętach. Pierwsze miejsce w testach opon letnich przeprowadzonych przez "Gute Fahrt" w 2014 roku - rozmiar testowanej opony 235/55 R 17 V.
Opona do średnich i dużych samochodów z napędem 4x4. Otwarta zewnętrzna częsć barkowa bieżnika zapewnia dobre prowadzenie i krótką drogę hamowania w lekkim terenie. Cztery szerokie kanały obwodowe rozszerzające się ku górze gwarantują dobrą ochronę przed aquaplaningiem i zapobiegają klinowaniu się kamieni między klockami bieżnika. Trzy obwodowe żebra w części środkowej bieżnika odpowiadają za wysoką precyzję kierowania, dużą stabilność podczas jazdy na wprost oraz cichobieżność.
Zalety:
- Dobre prowadzenie i krótka droga hamowania w lekkim terenie
- Dobra ochrona przed aquaplaningiem
- Konstrukcja utrudniająca klinowanie się kamieni między klockami bieżnika
- Cichobieżność
Etykiety UE / Klasy wydajności
Unijna etykieta na opony / klasy efektywności
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Continental Reifen Deutschland GmbH
Continental-Plaza 1, 30175, Hannover, Germany
+4951193801
Customerservice_Tires@conti.de
www.continental-tires.com